Thursday, May 28, 2009

Buku Jihad!


Assalamua'laikum...sahabat2 sedunia & seantara... Di sini saya nk promosi sahabat-sahabat supaya baca buku tentang palestin.sebuah yang cukup merangsang iman & cukup bermanfaat..Jeng..jeng..jeng...

Buku yang bertajuk “Biarkan aku jadi orang Palestin” adalah sebuah buku yang sangat menarik untuk dibaca oleh semua golongan. Buku hasil terbitan JIM media & Karisma ini menggabungkan beberapa cerpen pendek berkisar tentang keadaan ummat Islam di Palestin. Tidak pernah terbayang di mata kita bagaimanakah penyeksaan yang dilakukan Zionis terhadap rakyat Palestin. Jika kita dapat lihat sekalipun, hanya dilihat di kaca TV yang sebesar 16 inci,paling besar pun 30 inci. Hakikatnya apa yang dialami oleh rakyat Palestin adalah lebih dasyat dari apa yang dipaparkan di kaca TV kita. Hari-hari yang mereka lalui bermandikan air mata dan darah. Dentuman bom dan peluru yang bersimpang-siur serta mayat-mayat yang bergelimpangan di pinggir jalan merenggut kebahagiaan mereka di bumi suci Al-Quds. Mereka seolah-olah telah lali dengan keadaan yang menekan mereka saban hari. Meskipun hanya berbekalkan 'senjata' batu, api semangat jihad mereka tidak pernah padam. Itulah bukti mereka hamba Allah yang bertaqwa.Tetap kuat iman demi mempertahankan bumi Palestin tercinta.


Apabila disebut tentang semangat jihad,kita tahu yang jihad adalah berusaha sedaya upaya, sehabis kudrat untuk menegakkan agama Islam di muka bumi,melawan musuh Islam dengan apa cara sekalipun.Marilah kita sama-sama rasakan semangat jihad bersama saudara kita di Palestin dengan cara kita mengambil tahu tentang apa yang berlaku di sana,berusaha memboikot barangan Amerika serta mendoakan untuk kemenangan tentera Islam di Palestin serta negara Islam lain...Semoga secebis usaha kita ini menjadi saksi amal kita untuk Islam untuk kita dihadapkan bertemu Allah di Akhirat kelak..Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment