Thursday, June 27, 2013

sRikandi Nurse ini Akan Terus Berjuang di Medan Jihad


Assalamua'laikum buat sahabat-sahabat sekalian. Moga kalian sentiasa ceria beriman.

Alhamdulillah, sudah masuk bulan ketujuh saya berkhidmat di Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah, Bangi. Kini, azam, impian dan cita-cita saya akan terus saya capai sehingga saya berjaya mencipta kejayaan di puncak tertinggi.... Kawan2, doakan saya supaya saya dapat menjadi nurse_midwife (bidan moden) -kata lecturer dan supervisor saya, Sr Siti Roshaidai... my inspirational "kakak"..hehe=)

Nak belajar post basic midwife di UKM tahun ni walaupun pengalaman xberapa cukup...hehe=)

nak jugak....

Melalui hari-hari sebagai seorang staff nurse di AZIM ini telah memberi cabaran yang agak hebat la sebab kerja staff nurse ni kerja waktu syif. Agak tak menentu.. kalau hari cuti, kadang-kadang kerja jugak.. Ditambah dengan cabaran berdepan dengan kerenah macam2 ragam rakan sekerja, pesakit, doktor dan sebagainya. Agak menguji iman la..hehe.. 

Apapun, dugaan silih berganti ini ada suka dukanya..mesti mematangkan kita lagi. Honestly, kena rasa sendiri,baru tahu. Tempat kerja yang agak jauh dari keluarga pun sudah memberi ujian pada jiwa anak ibu ini..haha. call setiap hari itu sudah pasti... Macam mana lah nak gi kerja Arab Saudi ni.. hihi~~

Serius...Kadang-kadang, rasa nak berhenti pun ada. Ikutkan hati dan badan yang penat, memanglah. Tapi, kena jugak berusaha untuk terus berjuang sebagai nurse. Memberi yang terbaik dan berusaha capai yang lebih baik. in shaa ALLAH. 

Bila terkenangkan zaman belajar....dah mula lah touching2 ni...
Bestnya belajar. Saya nak belajar lagi. Kerja pun best, tp mencabar cket lah. Kadang2 kalau xkena dengan mood kawan2 sekerja, doktor...xpasal2 kena marah. 
SABAR & SOLAT 
Itu kuncinya. Ada matlamat, in shaa ALLAH kita dapat atasi ujian2 tarbiyyah hidup ni. 

Nak hidup bukan senang. Nak makan pun susah kalau xde duit. Jadi, hadirkan hati untuk bekerja supaya kita rasa seronok dengan kerja yang kita lakukan.  Barulah berkat duit yang kita guna untuk makan.hehe.. INGAT!!
semata-mata kerana ALLAH, semata-mata kerana Allah, semata-mata kerana ALLAH (Prof. Muhd. kamil, Anekdot Madinah, 2012)

Okeylah, Bila nurse dah mula ber"leter"....Semoga hari-hari yang kita lalui terus diberkati ALLAH, penuh dengan kasih sayang, ceria, seronok dan owesome=)






Sekian sahaja entry kali ini. Rindunya DQ yang penuh barakah ini.. Salam ceria beriman dari sRikandi_nurse Ashikin...

Assalamua'laikum warahmatullahi wabarakatuh.

SN Ashikin,
Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah.
Aman Palestin@seksyen 7
27/6/2013@5.47 pm

1 comment: