Monday, March 29, 2010

Imtihan di Sana Lagi Hebat?


~ Wahai hamba-Ku yang soleh..bangunlah untuk bermunajat kepada-Ku,Aku rindu mendengarkan ratap tangismu disepertiga malam ~

Salam imtihan semester ke-4 buat semua sahabat-sahabat Kuliyyah Kejururawatan seperjuangan sekalian. Semoga cuti seminggu ini dapat diisi dengan perkara bermanfaat untuk semua. Imtihan disini hanya sekadar untuk menguji & mengukur tahap ilmu yang telah & mampu dikuasai oleh kita. Semoga imtihan ini lebih mendekatkan diri kita kepada Rabbul Izzati. Ingatlah bahawa kita semua akan dihisab disana. Tiada yang berguna selain amal soleh & ilmu bermanfaat yang kita laburkan di dunia ini sebagai saham untuk ke sana. Semoga sedikit ujian ini memberi peringatan kepada kita bahawa kita akan dihisab di sana se"detail-detail" nya. Allah tidak akan memberi peluang kita "repeat paper" sekiranya keputusan yang tercatat adalah "FAIL." Maka, jawapannya "HELL". Sedikit peringatan buat diri ini & sahabat-sahabat. Wallahua'alam. Sedikit madah yang ingin dikongsi bersama sahabat-sahabat dan adik-adik.


~ Masjid DQ yang damai & mententeramkan hati~


"Seorang hamba yang paling kuat dikalangan manusia adalah dia yang merasa lemah disisi Allah. Semoga kita sentiasa dikurniakan rasa bertuhan dan pastinya akan membuahkan ketenangan hakiki..Sahabat. jagalah Allah, nescaya Allah akan menjaga dirimu...walaupun dalam kesibukan mentelaah pelajaran, namun hanya Allah yang dapat membantu kita untuk berjuang di medan imtihan. Maka ingatlah sahabat2 seperjuanganku...dikala ini, pergantungan pada Allah sangatlah penting demi meraih ketenangan hati. Senyum+usaha+doa+tawakkal=kejayaan..=)Semoga kita semua mencapai kejayaan hakiki...inshaAllah!


~...."dan berdoalah kepada-Ku,nescaya Aku akan memperkenankan doamu.."~


salam perjuangan!"

sRikanDi Mumarridhoh
Baiti Jannati~

No comments:

Post a Comment