Friday, August 7, 2009

cuti H1N1,amal pun cuti??

Seorang sahabat baik, Raudhah Solehah bertanya kepada sahabatnya, Khazinatul Asrar, "Khazinatul, kita bercuti sebab virus dah merebak di sini.Awak risau x?" Khazinatul menjawab,"Risau jugak. Risau dengan sahabat-sahabat yang 'suspek' virus. Tapi 'best' jugak dapat cuti..hehe."

Dengan wajah tenang Raudhah Solehah memberi respon."Khazinatul, sebenarnya saya lagi risau dengan diri saya.Walaupun secara fizikalnya nampak kita sihat,tapi saya sangat lemah apabila bercuti di rumah, mesti amal saya pun makin kurang. Iman kita kan 'yazid wa yankus'.Kalau kat rumah mesti 'yankus,yankus,yankus' je.Banyak sangat godaan iman kat rumah.Amal awak 'maintain' ke di rumah?" Wajah Khazinatul merah padam sambil menjawab, "Betul,saya setuju dengan awak Raudhah.Nanti awak sms saya,ingatkan saya solat dhuha,ingatkan saya puasa sunat,baca Qur'an dan Qiyammullail ye.Kita sama-sama beramal mesti lagi bersemangat." "InshaAllah Khazinatul"

#Walaupun kita bercuti sebab virus,tetapi iman & amal kita tidak bercuti.Semoga Allah menguatkan kita supaya sentiasa kuat beramal dan beribadah kepada-Nya. Salam mujahadah!

No comments:

Post a Comment