Saturday, December 3, 2011

1433 H Menuntut Pengorbanan Besar

Salam maa'l hijrah 1433 H buat semua sahabat seantero..

Alhamdulillah, syukur daku panjatkan ke hadrat-Mu kerana masih mengurniakan kekuatan untuk meneruskan hidup sebagai hamba-Mu, pejuang agama-Mu, khalifah di muka bumi ini inshaAllah. Maaf kepada semua sahabat-sahabat yang mengikuti perkembangan blog ini kerana entry blog saya sudah lama tak bertukar. Setiap kali nak tulis, kerah idea fikir nak tulis apa. Apapun, semoga apa saya coretkan di sini sedikit sebanyak memberi kesan buat hati yang menghayati.

Sahabat-sahabat yang saya sayangi kerana Allah..

Sempena tahun baru hijrah ini, marilah kita sama-sama menghayati erti pengorbanan dalam diri kita. Hijrahkan diri ke arah yang lebih baik. inshaAllah kita akan mencapai kecemerlangan kelak. Tinggalkanlah sifat-sifat jahiliah dalam diri kita. JOM berhijrah!


Ibnu Umar pernah meriwayatkan sebuah hadith Rasullullah s.a.w yang bermaksud,"Sesungguhnya hati ini boleh berkarat sebagaimana berkaratnya besi bila terkena air". Baginda ditanya,"Wahai Rasulullah s.a.w, bagaimana cara membersihkannya?". Rasulullah s.a.w menjawab,"Perbanyakkanlah mengingati mati dan membaca al-Quran". (Hadith riwayat Baihaqi)




Perkongsian artikel dari web isma mesir. semoga bermnafaat, inshaAllah.
http://ismamesir.com/v2/2011/12/ada-apa-dengan-10-muharram/

~Susah itu Tarbiyyah,
Sabar itu cukup indah~

Ashikin.
imc_IIUM ktn.

No comments:

Post a Comment