Wednesday, February 9, 2011

Takut pada yang Islam ! – Mubarak dan sekutu-kutu nya.

Maidan At-Tahrir, perkarangan terpenting di ibukota Kaherah. Kelihatan Masjid Ibadur Rahman. Di sebelah kirinya bangunan melengkung, ikon (mercu tanda) medan tersebut dipanggil “Mujammak”. Protes aman tidak sepatutnya dibalas dengan peluru hidup. Namun sekiranya cara aman tidak dimengerti, Allah mengajar umat Islam hidup dengan kekuatan untuk memenangkan Kebenaran dengan ganjaran yang besar.

Medan Tahrir

"Al-Jazeera; Revolusi naik turun Mesir"

Bersiap untuk bergerak dari Medan Tahrir ke Istana Presiden, ke pusingan separuh akhir dalam Pertarungan Akhir Zaman.

Mungkin orang Islam sudah takut pada ‘yang Islam‘. Mungkin tiada lagi yang boleh dipersalahkan terhadap pergaduhan anti- Mubarak dan pro-Mubarak, dan langkah selamat adalah dengan menyalahkan orang Islam. Tidak hairanlah apabila hari ini, Mubarak menyalahkan Ikhwanul Muslimin sebagai pencetus pemberontakan agresif anti-Mubarak.

Di petik dari Al- Jazeera,

“Mubarak blamed the opposition Muslim Brotherhood for the Tahrir Square violence.” dan

“Instead, he blamed the Muslim Brotherhood, a banned political party here in Egypt.“

Maka bersalahlah Ikhwanul Muslimin apabila neraca keadilan diberat sebelahkan. CNN pula agensi Washington, megiyakan sahaja apa yang diberitakan oleh Presiden Egypt itu.

Bukan itu sahaja, aliran pemikiran Islami gaya Mubarak memanggil Mufti Mesir ‘Ali Jumah yang meminta rakyat Mesir menghentikan tunjuk perasan.

Berbeza pula dengan pendapat Dr. Yusuf al-Qardhawi, dalam temubual dengan Al-Jazeera pejuang yang mati berdemonstrasi aman di Mesir adalah syahid dan demonstrasi itu mesti disokong!
Inilah contoh ulama yang berani dan berkata tanpa kepentingan diri, dipetik dari Prof Madya Asri Zainul Abidin.

Tersentak aku apabila membaca artikel ini dari Tuan Guru Nik Aziz Mat,

Kezaliman rejim Hosni Mubarak di Mesir terbukti dengan kemenangan besarnya yang dicemari dengan penyelewengan besar-besaran setiap kali diadakan pilihanraya. Kemenangannya yang mencapai 99% merupakan hasil demokrasi tempang dan cacat.

Di dalam masa yang sama, rejim inilah yang menangkap ribuan pimpinan Ikhwanul Muslimin bagi menghalang mereka bertanding di dalam pilihanraya. Jika benar Hosni Mubarak menang besar di dalam pilihanraya dengan sokongan rakyat, dari mana datangnya penunjuk perasaan yang berjumlah ratusan ribu pada hari ini?

Sesungguhnya tangan Hosni Mubarak ialah tangan berlumuran dengan darah rakyat Palestin.
Maka timbullah tanda tanya, Mana pergi Washington selaku pejuang free- demokrasi POLIS dunia. Sahaja mendiam diri takut- takut kepentingannya di Mesir-Israel hilang begitu sahaja.

Kasihanilah saudara- saudara kita di Palestin ini. Gaza mungkin lebih berjaya apabila pintu Mesir dibuka kepada Rakyat Palestin. Hentikan hegemoni Washinton kepada dunia Islam. Mungkin Mesir akan jadi sekutu orang Islam dan bukan Washington. Bagaimana rupanya, Israel tanpa sekutunya Mesir.

Pada akhirnya, luka dan berdarahnya ahli anti-Mubarak!

Tapi ingat, jangan terlepas ke dari mulut buaya ke mulut singa! Ingat siapa yang dipilih nanti. Nanti – nanti yang ‘diletakkan’ pemimpin itu yang lebih bahaya dari yang ada! Lebih sekutu dari yang ada


Mungkin ada benarnya pemimpin Washington itu, kata “ Change!”

Sumber asal:
http://khairulorama.wordpress.com/2011/02/04/takut-pada-yang-islam-mubarak-dan-sekutu-kutu-nya/ & www.inijalanku.wordpress.com

Untuk maklumat, pemahaman serta maklumat, sila rujuk blog:
ustaz Halim www.inijalanku.wordpress.com
web rasmi ikhwan http://www.ikhwanweb.com/breakingNews.php
ibn Yaacob http://ibnuyaacob.com/?p=1661

No comments:

Post a Comment